October 2, 2022

A massive $1.6 billion defamation case by a voting machine company over the Fox News election became more serious last month when a judge ruled that the measure could proceed in a scathing verdict against Rupert Murdoch and his son.

He determined that it was a reasonable inference that Murdoch and his son Lachlan either knew perfectly well that Dominion had not tampered with the election or”Recklessly ignore the truthWhen Fox published the lies first told by Donald Trump.

Conservative news outlets OAN and Newsmax have also been sued by Dominion for defamation for $1.6 billion each.

“Dominion has a very strong case against Fox News,” said Ciara Torres Spielici, professor of constitutional law at Stetson University in Florida and a fellow at the Brennan Center for Justice. Watchman.

They were all “conspiracy theories about the Dominion machines” just empty talk‘ She added, ‘Fox as a news organization should have known this and not given it that side [Trump’s] Big Lie Megaphone.

She noted that what was particularly bad for Fox was that Dominion asked the network to stop spreading lies and correct the record, but “Fox insisted on publishing misrepresentations about the voting machine company.”

A particularly interesting development may be the revelations of text messages and emails between the Trump White House, Fox News personalities, and even Rupert Murdoch.

“I think once you start pulling out the discovery materials, what you will find is that there was Lots of communication among Trump people internally and externally about promoting very specific lies and narratives,” Angelo Caruson, CEO of Media matters For America, he told the Guardian.

A Fox spokesperson told the newspaper: “We are confident that we will prevail in this case, as the First Amendment is the foundation of our democracy and press freedom must be protected.”

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published.